dimanche 18 septembre 2022

La fée Clochette de Loisel

'Peter Pan' at Sunday Postcard Art

I present to you Tinkerbell by Régis Loisel, one of my favorite French cartoonists (yes, it's not just Disney who can design the great classics...).

Je vous présente la fée Clochette de Régis Loisel, l'un de mes dessinateurs français préférés (eh oui, il n'y a pas que Disney qui peut designer les grand classiques...).

7 commentaires:

  1. Wow, this is a different take on Tinkerbell, and you're right, she is gorgeous. And seems heartbroken. I immediately started making up back stories about that feather, and her posture bending over it. Your work is beautiful and evocative.

    RépondreSupprimer
  2. Els clàssics també tenen els seus referents ! En l'art de la pintura, hi ha molts exemples. Una imatge molt bonica ;)
    Bon diumenge !!

    RépondreSupprimer
  3. Aah this is so sweet I love it, and who cares if it's not Disney it's nice to see another perspective. Beautiful work on this my friend. Wishing you a happy week. Hugs a plenty.

    RépondreSupprimer
  4. gorgeous! very lovely to see a different tinkerbell and you've created a very classy and anime feeling piece!

    RépondreSupprimer
  5. This is just lovely, Sim, and I'm always delighted to see a new-to-me artist doing such a stunning job on the classics. You've outdone yourself here!

    RépondreSupprimer
  6. Coucou Sim ,Que de bien jolie créations , j'espère que tu Va bien , moi ça peu aller en décembre j'ai du me faire opérée deux fois des yeux , je ne voyais plus grand chose Cela va mieux mais ce n'est pas encore parfait , pour le moment je n'aurais pas de lunette aven la fin mars . Je ne continuerais plus sur mes blogs l'ordinateur m'abime trop les yeux
    Je profite de ce petit mot pour toi et Pat pour vous souhaiter une bonne année 2023 et surtout d'avoir une bonne santé et plein d'autre chose qui contribuera a votre bonheur Gros bisous . Manola

    RépondreSupprimer